tisdag 19 juli 2016

Morfar Bosses ravioli på burk

Som sagt min pappa var inte jättebra på det här med mat men han kunde koka ägg, koka te, blanda drinkar, göra världens godaste ice cream soda och värma ravioli på burk...  han kunde nog lite mer men det var detta som utmärkte sig!

Ravioli på burk har jag inte ätit sedan jag bodde hemma hos mina föräldrar, alltså väldigt länge sen. Fick nog lite mycket av det där då men nu hade min man köpt det som reservmat till båten... och igår regnade det hur mycket som helst och blåste och var allmänt otrevligt väder och vi frös så det var bara att ta fram ravioliburken och värma den och ååh vad gott det blev!!

Alltså väldigt enkelt.... öppna burken häll den i en kastrull och värm eller gör som min pappa koka upp vatten och värm maten i vattenbad (mindre disk så 😊) Jag använde kastrull för det lutade så att saker åkte både hit och dit i båten.


Voila! En helt ok lunch när man är stelfrusen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar